dimecres, 21 d’octubre del 2009

4 situacions per al debat

A continuació hi ha breument exposades 4 situacions que es succeeixen a les escoles del nostre país diàriament.

A- El professor d'educació física diu als seus alumnes: "Per demà, tothom vindrà a classe amb unes "Nike. Jordan Collezione 20/3" per a poder fer les pràctiques de basquet.

En aquesta situació A, des del meu punt de vista, penso que el professor d'educació física no pot obligar que els alumnes es comprin unes determinades bambes esportives per dur a terme un esport. El que sí que podria fer aquest professor és aconsellar als seus alumnes les bambes que haurien de portar per dur a terme aqueslles pràctiques de bàsquet, però aleshores que fossin els propis alumnes que decidissin de comprar-se les bambes recomenades pel professor o algunes altres.
Així doncs, jo penso que aquesta situació A portaria molta problemàtica al professor, ja que segurament molts pares es queixarien d'aquest professor al director del centre.
Per tant, penso que és una situació Incorrecte.


B- Estem a classe fent un projecte de col·laboratiu de ciències i diem als nostres alumnes: Aneu a google, cerqueu imatges sobre la terra i les aneu enganxant i comentant al Word.

En aquesta situació B, crec que és la situació més lògica i més normal de la resta. En primer lloc perquè si aquest professor manés de fer el projecte a casa, qualsevol dels alumnes el podria fer ja que les aplicacions de l'Internet i del processador de text Word, ja et venen inclosos en l'ordinador. I en segon lloc, la situació B es duu a terme a la classe de l'escola, o siga que els ordinadors que conformen l'aula d'informàtica ja han de contenir l'Internet i el Word.
Per tant, penso que aquesta situació és la única Correcte.

C- Per a preparar una classe, el mestre ha confeccionat un fantàstic PowerPoint en el que li manquen les dues últimes diapositives, l'envia per correu electrònic als seus alumnes amb la instrucció següent: Obriu el PowerPoint, fet amb la versió 2007, i completeu les dues últimes diapositives amb les dades que falten i la propera setmana el porteu a classe per comentar-lo.

En aquesta situació C, penso que, primer de tot, un professor no ha de demanar als seus alumnes que acabin de fer la feina que és seva i que en un principi l'hauria d'haver finalitzat ell. En segon lloc, penso que comet un greu error realitzant el power point amb una versió tan avançada com és la 2007, ja que molta gent encara tenim la versió vella, la 2003, o inclús hi ha gent que no té aquesta aplicació, ja que quan et compres el PC no està inclosa, i si la vols o te l'ha d'instal·lar un informàtic (si es que no hi entens massa en informàtica) o bé t'has de baixar l'aplicació a través de l'internet.
Així doncs, penso que el greu error per part del professor és manar de fer als alumnes aquesta feina ja que molts d'ells no disposaran d'aquesta aplicació i, per tant, no podran fer la feina.
Per tant, penso que també és una situació Incorrecte.

D- El professor de ciències, en una excursió, diu als seus alumnes: "Entreu a la botiga de records, agafeu les postals que vulgueu per portar-les als pares".

En aquesta situació D, jo penso que el professor de ciències formula malament la frase, ja que si els alumnes seguissin al peu de la lletra el què el professor els diu, llavors sí que a la millor molts d'ells acabarien amb la companyia dels mossos d'esquadra. El fet és que el professor els diu que entrin a la botiga i que agafin les postals que vulguin. O sigui, que l'error que comet el professor és dir que agafin allò que vulguin, és a dir, que no ho pagin.
Que esculleixin allò que els hi agradi més i que marxin de la botiga sense pagar-ho.
Així doncs, jo penso que el professor hauria de canviar el concepte d' "agafar" en triar i pagar, perquè sinó podria contraure diversos problemes.
Per tant, penso que també és una situació Incorrecte.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada